کالیبراسیون

شرکت کالیبراسیون

در این مقاله خدماتی که در شرکت کالیبراسیون ارائه می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد. نقشه برداری دمایی، فروش تجهیزات و ... از دیگر مباحث مطروحه در این متن است.

شرکت کالیبراسیون کیفیت آسا لاوان سابقه درخشانی در حوزه کالیبراسیون، بازرسی، مشاوره، سنجش ابزار دقیق وسایل آزمایشگاهی در کشور داراست. این شرکت در زمینه کالیبراسیون فلومتر در اصفهان رقیب نداشته و تنها موسسه‌ای است که در این حوزه فعال می‌باشد. شرکت مذبور با برخورداری از پرسنل و نیروی کار متخصص و مجرب با بسیاری از صنایع افتخار همکاری دارد. با این همه قصد اصلی و هدف مهم این نوشتار معرفی خدماتی است که در شرکت‌های کالیبراسیون ارائه می‌شود. اگر دوست دارید، در این زمینه اطلاعات خود را گسترش بدهید، خواندن این متن را از دست ندهید.

شرکت کالیبراسیون
شرکت کالیبراسیون

اهمیت شرکت کالیبراسیون

شرکت کالیبراسیون، با توجه به کادر متخصص و تکنسین‌های مجربی که در اختیار دارد، قادر است با بسیاری از صنایع و شرکت‌‌ها و کارخانجات قرارداد همکاری داشته باشد. به عنوان مثال، این صنایع می‌توانند از خدماتی که در شرکت‌های کالیبراسیون عرضه می‌کنند، بهره مند شوند:

  • صنایع نیروگاهی،
  • صنایع و کارخانجات فولادسازی،
  • موسسات و شرکت‌های داروسازی،
  • پالایشگاه‌های نفت، گاز و پتروشیمی
  • و …..

شرکت کالیبراسیون ارائه دهنده خدماتی مانند سنجش و اندازه گیری میزان درستی و صحت ابزار مختلف است. این خدمات می‌تواند در زمینه جریان سنج‌های جرمی و حجمی نیز قابل ارائه باشد.  این صحت سنجی‌ها می تواند با کمک شیوهای استاندارد معتبر جهانی انجام شود و در نهایت تاییدیه نیز صادر کند. این تاییدیه از سوی اداره کل نظارت بر صادرات و مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران صادر می‌شود.

دریافت این گونه تایید نامه‌ها نشان دهنده توانمندی و اقتدار این آزمایشگاه‌ها می باشد. خدمات دیگری که در این شرکت‌ها عرضه می‌شود، آزمون‌های صحت و درستی در عملکرد تجهیزات در حوزه وسایلی است که با دما، فشار، الکتریک و .. سر و کار دارند. این آزمون‌ها همگی در راستای ساختار و نحوه صحیح عملکرد ابزارآلات آزمایشگاهی است

خدمات شرکت کالیبراسیون

در شرکت کالیبراسیون، از نظر مشاوره به مشتری‌ها خدماتی ارائه می‌شود. این خدمات می‌تواند در حوزه استقرار سیستم‌های کنترل و نظارت سرویس‌های آزمایشگاهی باشد. همچنین خدمات آموزشی نیز در این شرکت‌ها قابل ارائه است. این خدمات می‌تواند در بردارنده موضوعاتی مانند اندازه شناسی، کالیبراسیون و اندازه گیری همه کمیت‌های مکانیکی و الکتریکی باشد. شایان ذکر است، دیگر کمیت‌های پایه، خدمات بازرسی سیستم‌های اندازه‌گیری  و میترینگ نیز در این شرکت‌‌ها قابل پیگیری است. در ادامه به برخی از مهمترین خدماتی که در شرکت‌های کالیبراسیون به مشتری‌ها پیشنهاد داده می‌شود، اشاره می‌شود:

  • بازبینی، تأمین و کالیبراسیون سیستم های سنجشی،
  • طراحی، مشاوره و ساخت اسکیدهای میترینگ،
  • کالیبراسیون انواع جریان سنج، ظروف، پیمانه های معیار،
  • پرورهای ثابت و متحرک،
  • تصحیح عملکرد انواع جریان سنج های آلتراسونیک، توربینی، جابجایی مثبت، کوریولیس،
  • تصحیح عملکرد انواع فلوکامپیوتر،
  • فروش انواع دستگاه‌ها و تجهیزات سنجشی،
  • ارائه گواهینامه کالیبراسیون.
مسیر موفقیت در یک شرکت کالیبراسیون
مسیر موفقیت در یک شرکت کالیبراسیون

خدمات کالیبراسیون با چه تمهیداتی همراه است؟

شرکت کالیبراسیون برای ارائه صحت سنجی ابزار و تجهیزات آزمایشگاهی نیاز است که از کارشناسان مجرب و دوره دیده‌ای برخوردار باشد. این کارشناسان با گذراندن دوره‌های مختلف به خوبی قادرند انواع دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی را مورد بازبینی و بازرسی قرار دهند. علاوه براین، سابقه و طول مدت زمانی که یک شرکت در راستای صحت سنجی فعالیت دارد، نیز بسیار مهم است. مسلما هر چه شرکت، از سابقه طولانی برخوردار باشد، بهتر می‌توان آن را به عنوان مرجع شناخت. از طرفی، بسیار مهم است که شرکت بتواند از بالاترین گستره کاری نیز برخوردار باشد. شرکت‌هایی که در تمام طول سال با مشتریان زیادی سر و کار دارند، بهتر در زمینه کالیبراسیون موفق خواهند بود.

موفقیت شرکت کالیبراسیون،  ناشی از کار زیاد و آزمون خطاهایی است که طی سالیان دراز به دست آورده است. ناگفته پیداست، استفاده از بهترین تجهیزات و دستگاه‌های به روز دنیا نیز می‌تواند در موفقیت شرکت‌های کالیبراسیون نقش مهمی ایفا کند. بکارگیری شیوه‌های نو و مدرن در کالیبراسیون نیز معرف امتیازات درخشان یک شرکت می‌تواند باشد. جنبه دیگری که می‌توان بدان اشاره داشت، امکانات و قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری است. و در نهایت این که یک شرکت موفق در زمینه کالیبراسیون باید بتواند امکانات ردیابی با استانداردهای جهانی را به خوبی مشخص کند.

شرکت کالیبراسیون و نقشه برداری دمایی

شرکت کالیبراسیون همانطور که گفته شد، از نقطه نظر نوع خدماتی که ارائه می‌دهد، بسیار دامنه وسیعی دارد. یکی از این خدمات، نقشه برداری دمایی است. این امر با کمک دانش و تجربه کادر متعهد و مجرب امکان‌پذیر است. نوآوری‌ها و تجربه بلند مدت شرکت‌ها در زمینه Temperature Mapping بر مبنای الزامات جهای سی اس پی مطرح می‌شود. چنانچه این متر و معیارها به خوبی رعایت شود، بازدهی و نتیجه‌ای ندارد جز اطمینان مشتری و رجوع دوباره آنها به شرکت‌های کالیبراسیون.

فروش تجهیزات در شرکت‌های کالیبراسیون

همانطور که در بخش‌های پیشین این مقاله نیز آمد، یکی دیگر از وظایف شرکت‌های کالیبراسیون فروش تجهیزات است. این شرکت‌ها تامین کننده تجهیزات و دستگاه‌های اندازه گیری نیز می‌باشند. چنانچه قصد ایجاد سیستم‌ هشدار و آلارم ویژه انبارها را دارید یا می‌خواهید دیتالاگر ویژه انبار و داروخانه در اختیار داشته باشید، می‌توانید به این شرکت‌ها مراجعه نمایید.

شرکت کالیبراسیون و تجهیزات بیمارستانی

یکی دیگر از خدمات ارزنده شرکت کالیبراسیون، راه اندازی آزمون صحت و درستی عملکرد تجهیزات بیمارستانی است. این شرکت‌ها می‌کوشند تا دغدغه کارمندان و پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را از جهت درستی تجهیزات بیمارستانی به حداقل برسانند. خوشبختانه بسیاری از شرکت‌های کالیبراسیون دستگاه‌ها و ادوات سنجش را از جنبه‌های کیفی مورد ارزیابی قرار می‌دهند تا روند تشخیص و درمان بیماری‌ها با کمترین ضریب خطا به سرانجام خوبی ختم شود. این دستگاه‌ها و ابزار سنجش بیمارستانی در دو نوبت تست می‌شوند؛ کالیبراسیون اولیه و مجدد.

در کالیبراسیون مجدد، علاوه بر این که دستگاه را از نظر عملکرد مورد واکاوی قرار می‌دهند، از نقطه نظر اطمینان از درستی عملکرد در طی زمان نیز بررسی می‌کنند. کالیبراسیون مجدد درباره دستگاه‌ها و ادوات پزشکی بسیار حساسیت بالایی داشته و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خوشبختانه شرکت کالیبراسیون، ضمن آزمون‌های صحت سنجی که در کارگاه‌های خود به عمل می‌آورد، قادر است، تکنسین‌های خود را به بیمارستان نیز بفرستد. تیم اعزامی متشکل است از چند کارشناس و تکنسین‌های فنی و بازرسین ویژه که در محل بیمارستان و مراکز درمانی به صحت سنجی ادوات پزشکی مشغول می‌شوند. پس از ثبت و به پایان رساندن پروژه و احراز کیفیت، تاییدنامه صادر می‌شود.

چهار فاکتور مهمی که شرکت‌های کالیبراسیون به آن توجه دارند

شرکت کالیبراسیون طی برگزاری آزمون‌های صحت سنجی، به این چهار عامل نگاه ویژه ای دارد؛ علت کالیبراسیون، زمان کالیبراسیون، مکان کالیبراسیون و چگونگی کالیبره کردن ادوات و دستگاه‌ها. علت کالیبراسیون یکی از مهمترین پارامترهایی است که همه آزمایشگاه‌ها بدان توجه دارند. بسیار مهم است که کیفیت عملکرد دستگاه به درستی تشخیص داده شود. چنانچه نیازی به برگزاری آزمون‌های صحت سنجی داشت، باید جوابی روشنی برای علت و چرایی آن داشت. همانطور که می‌دانید، کالیبراسیون اولیه و مجدد در این زمینه بسیار کمک می‌کند تا تکنسین به پاسخ محکمی در این زمینه برسد. زمان کالیبراسیون نیز به معنی، تشخیص دوره‌هایی است که باید یک دستگاه یا تجهیز مورد آزمون قرار بگیرد. دانستن زمان دقیق کالیبره کردن دستگاه باعث می‌شود تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.

شرکت کالیبراسیون، به این مساله نیز نگاهی ویژه دارد؛ مکان کالیبره کردن. گاهی اوقات نیاز است که دستگاه‌ها در آزمایشگاه و در مکان مرجع، تست شوند. گاهی نیز با اعزام کارشناسان و تیم مربوطه می توان در محل استفاده دستگاه‌ها نیز کالیبراسیون را انجام داد. در نهایت چگونگی و کیفیت کالیبراسیون نیز دستگاه را چند نقطه مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد. هزینه کالیبره کردن می‌تواند نقش مهمی در بدست آوردن کیفیت آزمون‌ها داشته باشد. ناگفته پیداست، شیوه‌های مختلف کالیبره کردن، روی هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد.

­

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا