کالیبراسیون

کالیبراسیون جرم

آزمایشگاه کالیبراسیون کیفیت آسا لاوان برترین مرکز در حوزه کالیبراسیون جرم در شهر اصفهان است. در این آزمایشگاه امکان کالیبراسیون انواع مدل های تجهیزات اندازه گیری جرم وجود دارد.

معرفی کالیبراسیون جرم

ترازو و ابزارآلات اندازه گیری جرم پرکاربردترین ابزار در بین ابزارآلات اندازه گیری هستند. به همین جهت، کالیبراسیون جرم از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از این وسیله اندازه گیری جرم تنها محدود به محیط های آزمایشگاهی نمی شود. شما در هر فروشگاهی که وسایل روزمره خود را خریداری می کنید با یک عدد ترازو مواجه خواهید شد. بسته به محیط کاربری، ترازو های مختلفی قابل تهیه هستند. برخی ترازو ها برای اندازه گیری جرم های سبک مناسبند و برخی دیگر برای اندازه گیری جرم های سنگین به کار می روند. برخی ترازو ها دقت بسیار بالایی دارند و بیشتر برای کارهای ظریف و آزمایشگاهی به کار می روند و برخی دیگر دقت کمتری داشته و در سایر موارد به کار می روند.

اگر این ترازو ها در اندازه گیری جرم مواد دقت کافی را نداشته باشند، اشتباهات محاسباتی و همچنین ضررهای مالی فراوانی را به همراه خواهند داشت. در چنین شرایطی کالیبراسیون جرم، راهکاری ایده آل برای افزایش دقت انواع تجهیزات اندازه گیری جرم خواهد بود. به کمک کالیبراسیون جرم مطمئن میشویم که ترازو و یا ابزار اندازه گیری جرم ما از دقت کافی در اندازه گیری جرم مواد برخوردار است.

آزمایشگاه کالیبراسیون کیفیت آسا لاوان برترین مرکز در حوزه کالیبراسیون انواع تجهیزات اندازه گیری جرم در شهر اصفهان است. این شرکت در کنار کالیبراسیون انواع تجهیزات اندازه گیری صنعتی و آزمایشگاهی در حال ارائه خدمات در زمینه واردات و عرضه تجهیزات کالیبراسیون در سطح کشور است. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با خدمات کالیبراسیون جرم ارائه شده توسط این آزمایشگاه کالیبراسیون در اصفهان آشنا نماییم. در این صورت اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه دارید، پیشنهاد میکنیم به مطالعه ادامه مطلب مهم به بپردازید.

آزمایشگاه کالیبراسیون جرم

اهمیت کالیبراسیون جرم در چیست؟

کالیبراسیون جرم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دقت یک وسیله اندازه گیری جرم می تواند به مرور زمان به دلیل استفاده های مکرر کاهش یابد. عوامل مختلفی نیز می‌توانند باعث این موارد کاهش دقت بشوند‌. از شوک هایالکتریکی و مکانیکی گرفته تا استفاده در محیط های خطرناک می‌تواند از عوامل تقلیل دقت یک دستگاه اندازه گیری باشند. دلیل اصلی و مهمی که نیاز به کالیبراسیون را در یک دستگاه اندازه گیری جرم توجیه‌پذیر می‌کند، به شرح زیر هستند:

  • کالیبراسیون جرم باعث میشود که اندازه گیری وزن با دقت کامل و بدون خطا انجام بگیرد.
  • فرقی نمی کند که در چه محلی و از چه نوع ترازویی برای اندازه گیری وزن استفاده می کنید. این ترازو ها ممکن است دچار خطا بشوند. وجود خطا در چنین دستگاه هایی نیز ممکن است بدون علامت باشند. به همین دلیل انجام کالیبراسیون دوره ای راهکاری ایده آل برای اطمینان از اندازه گیری دقیق وزن خواهد بود.
  • در صورتی که یک دستگاه اندازه گیری وزن در یک واحد تولیدی کار خود را به درستی انجام ندهد، به طرق مختلف می‌تواند باعث ایجاد خسارات و تلفات در خط تولید بشود. یک خط تولید مواد غذایی را در نظر بگیرید، در این واحد تولیدی مواد اولیه باید طبق فرمولاسیون وزنی خاصی با یکدیگر ترکیب شوند. اگر یکی از ابزارهای اندازه گیری جرم مواد در این میان کار خود را به درستی انجام ندهد، مواد ترکیب شده ممکن است دارای مزه متفاوتی بوده و کل محصولات تولید شده در آن خط تولید در آن روز دچار مشکل میشوند.

علائمی که نشان می دهد ترازوی شما نیاز به کالیبراسیون دارد چیست؟

اگر یک دستگاه سنجش وزن از تنظیم اولیه و استاندارد خود خارج شود، صرف نظر از اینکه در کدام قسمت مشغول به فعالیت است، می تواند خسارت ایجاد بکند. برای تشخیص نیاز دستگاه به کالیبراسیون، راه های مختلفی وجود دارند. البته ممکن است انجام چنین پروسه های تشخیصی نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی خاصی داشته باشد. با این وجود اگر به دنبال تشخیصی آسانتر برای تعیین نیاز به کالیبراسیون جرم دارید، موارد زیر می توانند مناسب باشند:

  • دستگاه اندازه گیری جرم شما، جرم های از پیش تعیین شده را متفاوت از آنچه هستند، نشان می دهد.
  • دستگاه نقطه صفر را نمایش نمی دهد.
  • اتصالات دستگاه اندکی شل شده و احتمال داده می‌شود که دستگاه شما نیاز به کالیبراسیون خواهد داشت.

چه زمانی باید به فکر کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری خود باشیم؟

تجربه ثابت کرده است که هزینه های پنهان و خطرناک ناشی از اندازه گیری جرم کالیبره نشده می تواند بسیار بیشتر از هزینه های کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی و اندازه گیری باشد. بنابراین توصیه می‌شود تا کالیبراسیون جرم این دستگاه ها به صورت منظم انجام بگیرد. در بعضی موارد شرکت سازنده، خود پروتکلی را برای انجام کالیبراسیون دوره ای در نظر گرفته است. کالیبراسیون دوره ای ممکن است به صورت سالانه، فصلی و یا ماهانه باشد. عامل تعیین کننده برای تنظیم زمان انجام کالیبراسیون، دقت و کیفیت دستگاه استفاده شده است.

شرایطی مانند بروز شوک های مکانیکی و الکتریکی به ترازو باعث می شوند تا نیاز به انجام کالیبراسیون جرم به صورت خارج از بازه های زمانی مقرر وجود داشته باشد.

آزمایشگاه کالیبراسیون جرم کیفیت آسا لاوان اصفهان

مزایای کالیبراسیون جرم

کالیبراسیون منظم و دوره ای تجهیزات اندازه گیری جرم مزایای فراوانی را برای شما به همراه خواهد داشت. با این وجود اگر بخواهیم چندین نمونه از آنها را نام ببریم، می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • به شما کمک می کند تا اندازه گیری های جرم را به درستی انجام دهید.
  • کالیبراسیون به شما کمک می کند تا از خسارات و پیگردهای قانونی اجتناب کنید.
  • اطمینان حاصل می کند که کسب و کار شما از تمام مقررات اساسی در مورد وزن اقلام، وسایل نقلیه و سایر اشیاء پیروی می کند.
  • اطمینان حاصل می کند که تمام تجهیزات توزین برای استفاده مناسب هستند و نتایجی را ارائه می دهند که انحراف اندکی از استانداردهای جهانی دارند.
  • در نهایت، کالیبراسیون به حفظ یک تصویر مثبت از برند شما کمک می کند.

استانداردهای کالیبراسیون جرم

کالیبراسیون جرم در یک آزمایشگاه کالیبراسیون کیفیت آسا لاوان با کنترل دما و رطوبت ثابت انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که وزن ها و ابزارها قبل و در حین اندازه گیری تثبیت می شوند. اتاق در دمای ۱ ± ۲۰ درجه سلسیوس با رطوبت نسبی ۳۰ تا ۵۰ درصد نگهداری می شود. در این شرایط، تکنسین های آزمایشگاه کالیبراسیون ما می توانند تا ۰٫۰۰۰۰۱ گرم کالیبره کنند.

خدمات کالیبراسیون جرم برای طیف گسترده ای از کلاس ها، از جمله A، B، C، F، M، P، Q، S، S-1، T، ۱، ۱٫۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ در دسترس هستند. این کلاس ها در استانداردهای NBS Circular 547، ANSI/ASTM E617 و  NIST/NBS Handbook 105-1 & 44 تعریف شده اند.

خدمات کالیبراسیون جرم آزمایشگاه کالیبراسیون کیفیت آسا لاوان با رعایت استانداردهای ISO 17025 و  NIST105-1 & 44  بوده و قابل استناد هستند. تکنسین های آزمایشگاهی و خدمات در محل آزمایشگاه کالیبراسیون ما برای انجام کالیبراسیون های سریع و با قابلیت اطمینان بالا آموزش دیده اند.

ارائه خدمات به موقع و دقیق و صدور گواهی کالیبراسیون خوانا و ارائه گزارش کاملی از تمامی اقدامات صورت گرفته شده از خدمات این آزمایشگاه کالیبراسیون در اصفهان است. جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش کالیبراسیون می توانید از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

📱 تماس جهت مشاوره
۰۳۱۳۷۷۳۸۵۵۱
☎️ تماس با آزمایشگاه کالیبراسیون کیفیت آسا لاوان
۰۳۱۳۷۷۳۸۵۵۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا